Ελλάδα

Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία ρίχνουν φως στη μαύρη νύχτα της τραγωδίας: Τι δείχνει το «μαύρο κουτί» για τα Τέμπη

Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία ρίχνουν φως στη μαύρη νύχτα της τραγωδίας: Τι δείχνει το «μαύρο κουτί» για τα Τέμπη

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ”Καθημερινής της Κυριακής”, νέα αποκαλυπτικά στοιχεία για την τραγωδία στα Τέμπη, ρίχνει στο ”φως” το ”μαύρο κουτί” της τηλεδιοίκησης, το οποίο και λειτουργεί στο σταθμό της Λάρισας.

Ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας δεν γνώριζε ή επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης που υπήρχε στο σταθμό, ενώ οι δύο εμπειρότεροι συνάδελφοι του εγκατέλειψαν -νωρίτερα από το προβλεπόμενο ωράριο- το πόστο τους, αφήνοντάς τον μόνο, τονίζουν στο δημοσίευμα.

Αυτό αποτυπώνεται στον πίνακα καταγραφής συμβάντων, όπου και φαίνονται όλες οι εντολές που έχουν δώσει οι 2 σταθμάρχες -λίγο πριν τις 10 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου- στο αυτοματοποιημένο σύστημα ηλεκτρονικής χάραξης διαδρομής. Ωστόσο, μετά τις 10, αμφότεροι αποχώρησαν από τη θέση τους, αφήνοντας μόνο του τον 59χρονο σταθμάρχη, ο οποίος και χρησιμοποίησε τον παλιό πίνακα ελέγχου, με αποτέλεσμα το σύστημα να είναι «νεκρό» μετά τις 10.12 μμ. Μια ώρα περίπου μετά, τα τρένα συγκρούονται.

Στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι η Λάρισα είναι ένας από τους συνολικά 36 σταθμούς, όπου ήδη λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης. Μάλιστα, το σύστημα στην περιοχή έχει εμβέλεια 5,5 χιλιομέτρων από τον σταθμό προς το σημείο της τραγωδίας, απόσταση εντός της οποίας το σύστημα προειδοποιεί στην περίπτωση λάθους. 

Τι αναφέρει το «μαύρο κουτί»

Στο «μαύρο κουτί» της τηλεδιοίκησης καταγράφονται όλες οι κινήσεις των σταθμαρχών από τις 9.50 μ.μ της 28ης Φεβρουαρίου έως και τις 2.39 π.μ. της επόμενης μέρας. Ενδεικτικά, στον πίνακα συμβάντων αναφέρεται ότι από 21.50.36 έως 21.51.15 ο σταθμάρχης -μέσω του συστήματος τηλεδιοίκησης προέβη σε χειρισμούς για τη «διέλευση συρμού με χάραξη προς Θεσσαλονίκη». Στο διάστημα μεταξύ 21.50.49 έως 22.07.05, το σύστημα έχει καταγράψει «χάραξη διαδρομής από το Φωτόσημο 2, είσοδο της Λάρισας». Μέχρι τις 22.12.50, μεσολαβούν ακόμα τρεις  χειρισμοί στο αυτοματοποιημένο σύστημα.

Ο σταθμάρχης και ο -υπεύθυνος για τις βάρδιες- επιθεωρητής κατέθεσαν ότι οι δύο αρχαιότεροι σταθμάρχες αποχώρησαν πριν από τη λήξη της βάρδιας του στις 11 μ.μ. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι μετά το δυστύχημα είδε το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που βρίσκεται στο γραφείο του σταθμάρχη να έχει διορθωθεί με μπλάνκο.

«Η τηλεδιοίκηση επαναλειτούργησε περίπου μία ώρα μετά το δυστύχημα, στις 1.39 μ.μ. όταν τα στελέχη του ΟΣΕ θέλησαν να ελέγξουν εάν η σύγκρουση των τρένων επήλθε συνέπεια βλάβης του συστήματος τηλεδιοίκησης ή από λάθος του σταθμάρχη», τονίζεται στο δημοσίευμα.

Σχετικά Άρθρα

Κορονοϊός: 16.274 νέα κρούσματα – 70 θάνατοι – Στους 413 οι διασωληνωμένοι

achaiavoice

Κορονοϊός: 21.863 νέα κρούσματα, 931 Αχαϊα, 440 Αιτ/νία, 260 Ηλεία – 56 θάνατοι – 359 διασωληνωμένοι

achaiavoice

Κατερίνη: Πώς ο 30χρονος πλησίασε και βίασε την 11χρονη – Τι λέει η μητέρα του παιδιού

achaiavoice

Θεσσαλονίκη: Νεκρός οδηγός ΙΧ μετά από σύγκρουση με τρακτέρ

achaiavoice

Κορονοϊός: 18.297 νέα κρούσματα – 28 θάνατοι – 98 διασωληνωμένοι

achaiavoice

Καιρός Τετάρτης: Ξανά βροχές, καταιγίδες και χαλάζι – Δύσκολο το επόμενο 48ωρο

achaiavoice

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα