Οικονομία

Μόνο 4 στους 10 καταναλωτές επέλεξαν προϊόντα από το «Καλάθι του νοικοκυριού»

Μόνο 4 στους 10 καταναλωτές επέλεξαν προϊόντα από το «Καλάθι του νοικοκυριού»

Έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) δείχνει ότι μόνο 3,9 στους 10 καταναλωτές έχουν αγοράσει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 8 έως 11 Νοεμβρίου 2022 με δείγμα 1.000 καταναλωτών και αφορούσε ανάμεσα σε άλλα θέματα το «καλάθι του νοικοκυριού» για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του.

Αναλυτικότερα, το πρώτο δεκαήμερο της λειτουργίας αυτής της πρωτοβουλίας, το 39% του κοινού δηλώνει ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν από το καλάθι.

Το 15% έχει πραγματοποιήσει 1 επίσκεψη, 2 επισκέψεις το 11%, 3 επισκέψεις το 7% και 4 επισκέψεις ή περισσότερες το υπόλοιπο 6%.

Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι η πλειοψηφία του κοινού δεν έχει αγοράσει κάποιο προϊόν από το καλάθι, έχει προσεγγίσει τουλάχιστον δοκιμαστικά την πρωτοβουλία τις πρώτες 7-10 ημέρες που υλοποιείται.

Το κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7-10 ημέρες της πρωτοβουλίας να αγοράσει κάποιο ή κάποια από τα προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ, 81,65 ευρώ έναντι 93,35 ευρώ του συνόλου.

Σύμφωνα με την έρευνα, αυτό αποδίδεται στην τάση το καλάθι επιλέγεται κυρίως από καταναλωτές με μεγαλύτερη εισοδηματική ανάγκη, οι οποίοι έχουν χαμηλότερες δαπάνες στο σουπερμάρκετ.

Παρά τις μικρές διαφορές η διείσδυση του καλαθιού φαίνεται προς το παρόν να είναι μεγαλύτερη στην Αττική 42% έναντι της Θεσσαλονίκης 38% και της υπόλοιπης Ελλάδας 37%.

Όσον αφορά τις αγοραστικές τάσεις, ποσοστό 18% του κοινού επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σούπερ μάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού.

Αναφορικά με τις απόψεις των καταναλωτών για τη χρησιμότητα του καλαθιού μόνο το 22%, δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία  αλλά συγχρόνως το 56% δηλώνει ότι πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι.

Το 51% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που κυνηγούν τις προσφορές.

Σχετικά Άρθρα

«Λουκέτο» το Hilton: Κλείνει σήμερα το εμβληματικό- Θα αλλάξει ριζικά και θα ανοίξει το 2024 ως Conrad

achaiavoice

Eurostat: Κατά 16,9% αυξήθηκε η τιμή του καφέ τον Αύγουστο

achaiavoice

ΑΑΔΕ: Σχεδόν 5.000 παραβάσεις βεβαίωσε τον Αύγουστο – 48ωρα λουκέτα και πρόστιμα

achaiavoice

Eurostat: Εκτινάχθηκαν οι τιμές των αγροτικών προϊόντων

achaiavoice

Wall Street: «Με το αριστερό» ξεκίνησε ο Ιούνιος – Aπώλειες για τους τρεις δείκτες

achaiavoice

«Κραυγή αγωνίας» από την κλωστοϋφαντουργία

achaiavoice

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα