Υγεία

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση: Τρεις κινήσεις που διώχνουν τη καούρα

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση: Τρεις κινήσεις που διώχνουν τη καούρα

Οι καούρες οφείλονται στην παλινδρόμηση του όξινου περιεχομένου του στομάχου προς τον οισοφάγο

Οι καούρες (οπισθοστερνικός καύσος στην ιατρική ορολογία) είναι το κυριότερο σύμπτωμα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης. Εάν θέλετε να μειώσετε τις πιθανότητες να ταλαιπωρείστε από καούρες, μπορείτε να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές.

Αποφύγετε το κάπνισμα
Έρευνα του γαστρεντερολόγου Jesper Lagergren καθηγητή στο King’s College London, αλλα και το Ινστιτούτο Καρολίνσκα έδιεξαν ότι το κάπνισμα επιταχύνει τον χρόνο που απαιτείται για την παλινδρόμηση των όξινων τροφίμων προς τον οισοφάγο. Σε μετα-ανάλυση 30 σχετικών ερευνών διαπιστώθηκε ότι η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση επηρεάζει το 20% των καπνιστών συγκριτικά με το 16% των μη καπνιστών.

Αθληθείτε
Όσοι κάνουν μέτριας προς μεγάλης έντασης άσκηση για τουλάχιστον 30′ ημερησίως είναι λιγότερο πιθανό να ταλαιπωρούνται από καούρες, δυσπεψία και άλλα συμπτώματα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Harvard.

Μειώστε καφέ και αναψυκτικά
Ο κίνδυνος γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης μειώθηκε σε όσους δεν κατανάλωναν περισσότερα από δύο φλιτζάνια καφέ, τσάι ή αναψυκτικά την ημέρα βάσει των διαθέσιμων στοιχείων.

Πώς να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα
Εάν ταλαιπωρείστε συχνά από καούρες, υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να ελαχιστοποιήσετε τα συμπτώματα. Επιλέξτε μικρά και συχνά γεύματα, ελαχιστοποιήστε τα λιπαρά τρόφιμα και αποφύγετε τα τηγανητά καθώς και το γρήγορο και πρόχειρο φαγητό. Επιλέξτε άπαχο κρέας (αν τρώτε κρέας) και γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά και αποφύγετε να τα καταναλώνετε εντός τριών ωρών από την ώρα του ύπνου. Επίσης, όταν κοιμάστε να προσπαθήστε να έχετε ανασηκωμένο το κεφάλι και την πλάτη.

Οι τροφές που δρουν ερεθιστικά για πολλούς πάσχοντες από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση είναι οι ντομάτες και τα εσπεριδοειδή (όπως τα πορτοκάλια και το γκρέιπφρουτ), ο καφές (ακόμη και ο ντεκαφεινέ για μερικούς ανθρώπους), τα αλκοολούχα και ανθρακούχα ποτά, τα πικάντικα τρόφιμα, το σκόρδο, η σοκολάτα και η μέντα.

Από την άλλη μεριά μια φιλική με την καρδιά διατροφή αποδεικνύεται ευεργετική και για το πεπτικό σύστημα. Για παράδειγμα, οι έρευνες δείχνουν ότι όσοι ακολουθούν μια μεσογειακού τύπου διατροφή με φρούτα και λαχανικά, όσπρια, ψάρια, πουλερικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, αλλά ελάχιστο κόκκινο κρέας και άλλες πηγές κορεσμένων λιπαρών, έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν παλινδρόμηση.

Σχετικά Άρθρα

Είστε ευαίσθητοι στη γλουτένη; Τι πρέπει να προσέξετε

achaiavoice

Πώς να διατηρήσετε τα τρόφιμα το καλοκαίρι με την ζέστη

achaiavoice

Χαμομήλι: Το αφέψημα που έχει τις χάρες όλες

achaiavoice

Γήρανση: Οι χυμοί που την… καθυστερούν

achaiavoice

87 κρούσματα και 5 νεκροί από τον Ιό του Δυτικού Νείλου

achaiavoice

Κορωνοϊός: 18.988 νέα κρούσματα, 401 Αιτ/νία, 374 Αχαϊα, 204 Ηλεία – 70 θάνατοι και 358 διασωληνωμένοι

achaiavoice

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα