Υγεία

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση: Τρεις κινήσεις που διώχνουν τη καούρα

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση: Τρεις κινήσεις που διώχνουν τη καούρα

Οι καούρες οφείλονται στην παλινδρόμηση του όξινου περιεχομένου του στομάχου προς τον οισοφάγο

Οι καούρες (οπισθοστερνικός καύσος στην ιατρική ορολογία) είναι το κυριότερο σύμπτωμα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης. Εάν θέλετε να μειώσετε τις πιθανότητες να ταλαιπωρείστε από καούρες, μπορείτε να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές.

Αποφύγετε το κάπνισμα
Έρευνα του γαστρεντερολόγου Jesper Lagergren καθηγητή στο King’s College London, αλλα και το Ινστιτούτο Καρολίνσκα έδιεξαν ότι το κάπνισμα επιταχύνει τον χρόνο που απαιτείται για την παλινδρόμηση των όξινων τροφίμων προς τον οισοφάγο. Σε μετα-ανάλυση 30 σχετικών ερευνών διαπιστώθηκε ότι η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση επηρεάζει το 20% των καπνιστών συγκριτικά με το 16% των μη καπνιστών.

Αθληθείτε
Όσοι κάνουν μέτριας προς μεγάλης έντασης άσκηση για τουλάχιστον 30′ ημερησίως είναι λιγότερο πιθανό να ταλαιπωρούνται από καούρες, δυσπεψία και άλλα συμπτώματα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Harvard.

Μειώστε καφέ και αναψυκτικά
Ο κίνδυνος γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης μειώθηκε σε όσους δεν κατανάλωναν περισσότερα από δύο φλιτζάνια καφέ, τσάι ή αναψυκτικά την ημέρα βάσει των διαθέσιμων στοιχείων.

Πώς να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα
Εάν ταλαιπωρείστε συχνά από καούρες, υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να ελαχιστοποιήσετε τα συμπτώματα. Επιλέξτε μικρά και συχνά γεύματα, ελαχιστοποιήστε τα λιπαρά τρόφιμα και αποφύγετε τα τηγανητά καθώς και το γρήγορο και πρόχειρο φαγητό. Επιλέξτε άπαχο κρέας (αν τρώτε κρέας) και γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά και αποφύγετε να τα καταναλώνετε εντός τριών ωρών από την ώρα του ύπνου. Επίσης, όταν κοιμάστε να προσπαθήστε να έχετε ανασηκωμένο το κεφάλι και την πλάτη.

Οι τροφές που δρουν ερεθιστικά για πολλούς πάσχοντες από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση είναι οι ντομάτες και τα εσπεριδοειδή (όπως τα πορτοκάλια και το γκρέιπφρουτ), ο καφές (ακόμη και ο ντεκαφεινέ για μερικούς ανθρώπους), τα αλκοολούχα και ανθρακούχα ποτά, τα πικάντικα τρόφιμα, το σκόρδο, η σοκολάτα και η μέντα.

Από την άλλη μεριά μια φιλική με την καρδιά διατροφή αποδεικνύεται ευεργετική και για το πεπτικό σύστημα. Για παράδειγμα, οι έρευνες δείχνουν ότι όσοι ακολουθούν μια μεσογειακού τύπου διατροφή με φρούτα και λαχανικά, όσπρια, ψάρια, πουλερικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, αλλά ελάχιστο κόκκινο κρέας και άλλες πηγές κορεσμένων λιπαρών, έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν παλινδρόμηση.

Σχετικά Άρθρα

Πειραματικό εμβόλιο για τον HIV θριαμβεύει στην κλινική δοκιμή

achaiavoice

Διατροφή: Έτσι θα προσθέσετε 10 επιπλέον χρόνια στη ζωή σας

achaiavoice

10 τροφές που θα κάνουν το δέρμα σου πιο υγιές

achaiavoice

Παγώνη για «νόσο της καμήλας»: «Ένας στους τρεις μπορεί να πεθάνει»

achaiavoice

Έρευνα: Το πολύ τσάι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη

achaiavoice

Χοληστερόλη: Δυο SOS κινήσεις που ρίχνουν την κακή LDL και ανεβάζουν την καλή HDL – Δείτε ποιες είναι

achaiavoice

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα