Τεχνολογία

BeReal: O αντίποδας του Instagram δείχνει πως «η ομορφιά βρίσκεται παντού»

BeReal: O αντίποδας του Instagram δείχνει πως «η ομορφιά βρίσκεται παντού»

Η αυθεντικότητα τείνει να μοιάζει βρόμικη λέξη στις μέρες μας, μαγαρισμένη από επικοινωνιολόγους και ειδικούς του μάρκετινγκ, γράφει στον Guardian η Τζες Κάρτνερ-Μόρλει, βοηθός fashion editor της εφημερίδας.

Το BeReal είναι μια εφαρμογή φωτογραφιών που απαιτεί από τους χρήστες της να απαθανατίσουν τον εαυτό τους και το περιβάλλον τους μια φορά την ημέρα, όχι όμως την ώρα που θέλουν οι ίδιοι αλλά μια τυχαία στιγμή. Η μία κάμερα του κινητού τραβάει τον γύρω χώρο, η δεύτερη παίρνει ταυτόχρονα μια σέλφθι –η οποία σπάνια βλέπει κανείς αφού δεν μπορεί να μετακινήσει το τηλέφωνο όπως θέλει.

Οι φωτογραφίες της Κάρτνερ-Μόρλεϊ δείχνουν συνήθως την εικόνα του υπολογιστή της, τον σκύλο ή το ψυγείο τους. Ακόμα και στις διακοπές, το BeReal δείχνει να υπακούει στο νόμο του Μέρφι: ζητά τις αναρτήσεις σου όχι την ώρα που βρίσκεσαι στη μαγευτική παραλία αλλά την ώρα που αγοράζεις αντηλιακό ή βρίσκεται στο αυτοκίνητο. Φροντίζει να στέλνει ειδοποίηση όταν επιστρέφεις στο σπίτι, όχι όταν τρως στο πιο μοδάτο εστιατόριο.

«Το BeReal μού θυμίζει, καθώς σκρολάρω στις σέλφι των φίλων μου, με πρησμένα μάτια από τον ύπνο ή με ανακατεμένα μαλλιά στο δρόμο από τη δουλειά, τα παιδιά τους δεμένα με τη ζώνη στο κάθισμα του αυτοκινήτου και τα προχειροστρωμένα κρεβάτια τους και τα μαραμένα φυτά στο περβάζι, ότι η ομορφιά δεν είναι το ίδιο με την τελειότητα».

Το να ανεβάσεις τις δικές σου ταπεινές φωτογραφίες είναι προϋπόθεση για να δεις τα στιγμιότυπα των άλλων. Οι οποίοι δεν είναι τυχαία επιλεγμένοι χρήστες, αλλά πρόσωπα που βρήκε η εφαρμογή στη λίστα των επαφών σου.

«Σε αντίθεση με τους ακολούθους του Instagram, οι φιλίες στο BeReal είναι μια αμφίδρομη ανταλλαγή, πίσω στις παλιές καλές ημέρες του Ίντερνετ, όταν ήταν ο συνδετικός ιστός ανάμεσα σε φίλους και οικογένειες, πριν τα social media κανιβαλιστούν από τους αλγορίθμους του μάρκετινγκ».

Το γεγονός ότι το BeReal γίνεται μόδα μόλις τώρα, δύο χρόνια μετά το λανσάρισμά του, δείχνει να συνδέεται  με τις πρόσφατες αλλαγές στον αλγόριθμο του Instagram, λέει η Κάρτνερ-Μόρλεϊ.

«Το feed του Instagram ήταν κάποτε η οικογένεια, οι φίλοι και οι συνάδελφοί μου. Τώρα αποτελείται κυρίως από ανόητα σύντομα βίντεο στα οποία ανώνυμοι influencer μού δείχνουν πώς να κάνω προφανή πράγματα».

Σχετικά Άρθρα

Ημέρα της Γης 2022: Το Google Doodle για την κλιματική αλλαγή

achaiavoice

ΠΡΟΣΟΧΗ! Κίνδυνος να εκραγούν τα smartphone μας από τη ζέστη!

achaiavoice

Η Amazon κλείνει την υπηρεσία υγείας, Amazon Care

achaiavoice

Google: Χρεοκόπησε η θυγατρική της στη Ρωσία – Τέλος εποχής για τη Google Russia

achaiavoice

Microsoft: Ρώσοι χάκερς κατασκοπεύουν τους συμμάχους της Ουκρανίας

achaiavoice

Social Media: Είναι εθισμός ή συνήθεια; 5 τρόποι να το καταλάβετε

achaiavoice

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα